Visuel identitet handler om at differentiere sig - skille sig ud af mængden.
Den visuelle fremtoning er virksomhedens ansigt udadtil og skaber genkendelighed og forståelse.
Betaler det sig at investere i design? Svaret er Ja. Ifølge danske og internationale undersøgelser har design en positiv indvirkning på virksomhedens salg og konkurrenceevne.
Så tænk over det. Hvad sker der, hvis du ikke invisterer i design?
En visuel identitet omfatter de billeder, grafikken, ord, fonte, farver, stilen som viser din identitet og dit budskab.
Visuel identitet omfatter:
Din visuelle identitet er det første din målgruppe oplever.
Til en webløsning eller et grafisk materiale medfølger en designmanual, så du kan se hvilke foto, farver, fonte der er anvendt samt designskabeloner.
Dermed har du mulighed for at bevare den visuelle identitet igennem alle dine markedsføringkanaler.
Det virker professionel at have en genkendelig visuel identitet igennem alle de reklamemæssige produkter du anvender. Og din synlighed hos dine kunder bliver større.